Általános szerződési feltételek | Befancy webáruház
 
 

BelépésRegisztráció
Általános szerződési feltételek

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a befancy.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató

Név: Digital Inspiration Online Kft.

Székhely: 3129 Lucfalva, Vörösmarty u. 12.1. ép.

Levelezési cím: 3129 Lucfalva, Vörösmarty u. 12.1. ép.

Képviselő neve: Gyöngyösi Edit

Cégjegyzékszám: 12-09-008619

Bejegyző bíróság neve: Balassagyarmati Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 24691682-2-12

Közösségi adószám: HU24691682

Számlavezető pénzintézet: CIB Bank

Számlaszám: 10702064-69796274-51100005

E-mail: info@befancy.hu

3. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai:

A befancy.hu webáruházban eladásra kínált termékek képezik a Szolgáltató és a Felhasználók közötti szerződés tárgyát. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termékek leírásában találja meg részletesen. Az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az áruházunkban szereplő kínálat naprakész legyen, azonban előfordulhatnak a kínálatunkban olyan termékek, melyek már nem beszerezhetők.

A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár mely nem tartalmazza a szállítási költséget. A Szolgáltató fenntartja a jogot a termékek árának megváltoztatására, azonban ez a már leadott megrendelésekre nem vonatkozik. A termékek kosárba helyezése nem jelenti a termék adott áron való lefoglalását, kizárólag a rendelés véglegesítése. Az egyes megrendelésekben szereplő termékek ára minden esetben a rendelés véglegesítésének pillanatában érvényes vételár.
A megrendelt termékeket a vásárlási folyamat során kiválasztott módon juttatjuk el a vásárlókhoz. A fizetendő szállítási díjról a rendelési folyamat során valamint a visszaigazoló leveleinkben tájékoztatjuk vásárlóinkat.

A szerződés a Megveszem gombra kattintással válik véglegessé.

4. Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás, vélemény) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

4.2. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni kizárólag a jogtulajdonosok engedélyével lehet.

5. A honlapon történő vásárlás

5.1. Megrendelés folyamata

A honlap termékmegtekintési, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére kattintva érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

A honlapon megrendelést leadni regisztráció nélkül vagy előzetes regisztrációt követően lehetséges. A regisztráció nélküli vásárlások esetén a Szolgáltató kizárólag a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kéri és tárolja. A Felhasználó a regisztrációjának törlését az info@befancy.hu e-mail címre küldött e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Felhasználó a Megveszem gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: az automatikus visszaigazoló e-mailben) hibás adatot észlel kérjük azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül jelezze a Szolgáltató felé.

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató 48 órán belül e-mailben visszaigazolja a Felhasználó megrendelését. Ha a Felhasználó nem kapja meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt terméke(ke)t nem köteles átvenni. Kivételt képez ez alól, ha a visszaigazolás hibásan megadott adatok (e-mail cím, telefonszám) miatt nem jut el a Felhasználóhoz.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott vásárlói adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés azonosítóját, valamint ezen felül - amennyiben vannak - a Felhasználó és a Szolgáltató rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

A megrendelés leadásakor automatikusan küldött e-mail nem minősül visszaigazolásnak, csupán a rendelés rendszerünkben történő rögzítésének tényéről tájékoztat.

5.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az annak visszaigazolt állapotúvá válásáról küldött e-mail elküldésével jön létre.

5.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan papír alapon nem hozzáférhető.

5.5. Számla

A Szolgáltató minden egyes megrendelésről számlát állít ki. A kiállított számlát .pdf formátumban a Felhasználó által a rendelés rögzítésekor, vagy regisztrációval történő vásárlás esetén a regisztrációkor megadott e-mail címére e-mailben küldi ki a Felhasználó részére.

Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt a megrendelésnél a megjegyzés rovatban jelezheti.

5.6. Fizetés

A befancy.hu webáruházból vásárolt termékek ellenértékének megfizetésére kizárólag magyar forintban (HUF) van lehetőség. A következó fizetési módok vehetők igénybe a honlapon történő vásárlás során:

5.6.1. Előre utalás

Ha a vásárló előre utalással szeretné a rendelés ellenértékét kiegyenlíteni, akkor ezt a Szolgáltató CIB banknál vezetett, 10702064-69796274-51100005 számú számlájára megteheti. Átutalással történő fizetés esetén kérjük minden esetben adja meg a rendelés azonosítót a közlemény rovatban!

A rendelés teljesítése, valamint rendelésre beszerzett termékek esetén a termék beszerzése az után kerül megkezdésre, hogy a rendelés ellenértéke a számlánkra megérkezett. Ennek hatására az eredetileg vállalt szállítási határidő módosulhat.

A Szolgáltató a fizetésről előlegszámlát állít ki és a terméket legkésőbb annak beérkezését követően haladéktalanul kiszállítja a Felhasználó részére. A szállításról a Szolgáltató e-mailben értesíti a vásárlót.

Előre utalás esetén kérjük a vételárat azt követően utalja át, hogy a rendelést munkatársunk visszaigazolta. A rendelés leadását követően küldött első levelünk automatikus visszaigazolás. A rendelés visszaigazolását követően a Felhasználónak 8 nap áll rendelkezésre a vételár kiegyenlítésére. Ezen időtartam leteltét követően a ki nem egyenlített rendelés törlésre kerül.

5.6.2. Átvételkor készpénzben (utánvét)

Utánvétel esetén a vásárló a rendelt termékek vételárát és a szállítási költséget a termék átvételekor, a futárnak készpénzben fizeti meg. Utánvételre kizárólag a 100.000 Ft rendelési érteket meg nem haladó rendelések esetén van lehetőség.

5.7. Átvételi lehetőségek, szállítás

5.7.1. Házhozszállítás

A termékek átvételére lehetőség van házhozszállítással illetve postapontra kézbesítéssel. A csomagokat a Magyar Posta Futárszolgáálat (MPL) kézbesíti.

A postaköltség 30.000 Ft vásárlási értékig előre utalás esetén 950 Ft, utánvét esetén 1250 Ft, 30.000 Ft fölött előre utalás és utánvét esetén is ingyenes.

A Szolgáltató a futárszolgálatnak történő átadás várható napjáról a rendelés leadásakor tájékoztatja a vásárlót. A vásárlónak lehetősége van az eredetileg megadott időponthoz képest legfeljebb 5 munkanappal későbbi kiszállítást kérni. Amennyiben későbbi kiszállítást szeretne, kérjük a rendelés leadásakor a Megjegyzés rovatban jelezze ezirányú igényét.

A termék átvételekor kérjük vizsgálja meg, hogy a csomagolás sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, kérje a futártól jegyzőkönyv felvételét.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja.

A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

6. Termékek cseréje

Cserére higiéniai okból a következő esetekben nem tudunk lehetőséget biztosítani:
- bugyi esetén
- férfi alsónadrág, bokszer esetén
- bugyit is tartalmazó szettek esetében a teljes szettre
- fürdőruháknál abban az esetben, ha a fürdőruha bugyi részéből a higiéniai védőfólia eltávolításra került az egy szettként árult termékeknél a teljes szettre
- tanga fürdőruha alsók esetén a a higiéniai védőfólia meglététől függetlenül
- női és férfi pizsama szettek esetén a teljes szettre

A Felhasználó a termék átvételét követően 14 naptári napon belül kérheti a termék cseréjét.

A vásárló csere szándékát írásban, az info@befancy.hu e-mail címen, vagy a honlapon megtalálható Kapcsolat menüpontban jelezheti ügyfélszolgálatunknak. A Szolgáltató a csere szándékot e-mailben visszaigazolja.

A Bejelentés vásárlói csereigényről dokumentum letölthető innen: Csereigény bejelentő adatlap

A vásárló csere esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató részére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb csere szándékának közlésétől számított 14 naptári napon belül a Szolgáltatónak visszajuttatni. Kérjük a csereigény bejelentő adatlapot kitöltve a visszaküldött termékkel egy csomagban küldje vissza.

Postacím:
Digital Inspiration Online Kft.
3129 Lucfalva, Vörösmarty út 12.1.ép.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak a portósan (utánvéttel) visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

A Szolgáltató a termék visszaérkezésekor a visszaküldött termék vételárát a vásárló webáruházban vezetett egyenlegén jóváírja, melyet a Felhasználó új rendelésnél felhasználhat.

A Szolgáltató az első csere esetén a visszaküldött termékre arányosan jutó postaköltséget is jóváírja. Ha a Fogyasztó a csereterméket is cserélni szeretné, a második cserétől kezdődően a Szolgáltató a csererendelésben szereplő postaköltséget kiszámlázza.

Mivel árukészletünk változó, ezért a cseretermékek kiválasztása kizárólag új rendelés leadásával lehetséges. Amennyiben a vásárló a visszaküldöttel azonos terméket választ, a cseretermékért levont ár az eredeti rendelés leadásakor érvényes ár lesz.

Eltérő cseretermék választása esetén, ha az drágább mint az eredetileg vásárolt termék, a Szolgáltató a különbözetet kiszámlázza, ha a cseretermék olcsóbb, a Szolgáltató az 500 Ft-ot meghaladó különbözetet visszautalja. Olcsóbb cseretermék választása esetén kérjük a csereigény bejelentő adatlapon a bankszámla adatait töltse ki. Visszautalásra kizárólag magyarországi bankszámlára van lehetőség.

Az eredetitől különboző termék választása esetén a Szolgáltató jogosult a felhasználható egyenlegből levonni azokat a kedvezményeket, amelyek nem illették volna meg meg a vásárlót ha eredetileg a cseretermék kerül megvásárlásra. Ilyen kedvezmény lehet például, de nem kizárólag: ingyenes szállítás, mennyiségi kedvezmény, csomagajánlat stb.

A Felhasználó egyenlegén fennmaradó összeget a Szolgáltató a csereigényről szóló bejelentőlapon megadott bankszámlaszámra visszautalja.

A Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, nem használt (ebbe a méret próba nem tartozik bele), termék cseréjét vállalja. Ha a Felhasználó a terméket nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni, vagy azt már használatba vette, a Szolgáltató nem vállalja a termék cseréjét.

Kérjük a termék eredeti csomagolását is juttassa vissza részünkre.

Amennyiben a csere a termék állapota miatt nem lehetséges (sérült, használt, szennyeződött), de a terméket a Vásárló visszaküldte, azt a kapott állapotban az utánvétes postázás mindenkor érvényes díjáért visszapostázzuk.

A visszaküldött csomagok felbontását minden esetben videofelvételen rögzítjük. Probléma esetén a felvételt kérés esetén a Felhasználó rendelkezésére bocsátjuk.

A Szolgáltató kizárólag azon csomagok átvételét vállalja, melyeknél a csere szándékot a vásárló előzetesen jelezte, valamint melyek feladóját egyértelműen be tudja azonosítani. Ezért megkérjük Vásárlóinkat, hogy a csomagot a csereszándék visszaigazolását követően adja fel és az egyértelmű beazonosíthatóság érdekében csomagon feladóként a rendelés leadásakor megadott adatokat (név, cím) tüntesse fel.

7. Elállási jog

7.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Elállásra higiéniai okból a törvény értelmében a következő esetekben nem tudunk lehetőséget biztosítani:
- bugyi esetén
- férfi alsónadrág, bokszer esetén
- bugyit is tartalmazó szettek esetében a teljes szettre
- fürdőruháknál abban az esetben, ha a fürdőruha bugyi részéből a higiéniai védőfólia eltávolításra került az egy szettként árult termékeknél a teljes szettre
- tanga fürdőruha alsók esetén a a higiéniai védőfólia meglététől függetlenül
- női és férfi pizsama szettek esetén a teljes szettre

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki a webáruházból terméket vásárol (a továbbiakban Fogyasztó).

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében Fogyasztó a termék átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató részére. A vásárló elállási szándékát írásban, az info@befancy.hu e-mail címen, vagy a honlapon megtalálható Kapcsolat menüpontban, valamint a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett címre küldött postai levélben jelezheti ügyfélszolgálatunknak. A Szolgáltató az elállási szándékot e-mailben visszaigazolja. Ebből a célból a Fogyasztó az elállási nyilatkozat mintát letöltheti innen: Elállási nyilatkozat minta. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási szándéknyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási szándéknyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Javasoljuk, hogy postai úton történő jelzés esetén levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató részére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül a Szolgáltatónak visszajuttatni. Kérjük, az elállási nyilatkozat minta kitöltött, eredeti példányát a visszaküldött termékkel együtt küldje el részünkre. Ezzel meggyorsítja a csomag feldolgozását.

Postacím:
Digital Inspiration Online Kft.
3129 Lucfalva, Vörösmarty út 12.1.ép.

A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt a Szolgáltató részére visszajuttatja, vagy kétséget kizáróan bizonyítja, hogy megkezdte a termék visszajutattását.

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak a portósan (utánvéttel) visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül a Szolgáltató az elállási nyilatkozaton megadott számlaszámra visszautalja a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Visszautalásra kizárólag magyarországi banknál vezetett bankszámlára van lehetőség. Amennyiben a Fogyasztó külföldi bankszámlára kéri a visszautalást a Szolgáltató az emiatt keletkező többletköltséget (3000 Ft) jogosult a visszautalandó összegből levonni.

Amennyiben a Fogyasztó nem a rendelés egészétől, csak bizonyos termékektől áll el, a Szolgáltató a visszafizetett összegből jogosult levonni azokat a kedvezményeket, amelyek a visszaküldött termékek megvásárlása nélkül nem illették volna meg a vásárlót. Ilyen kedvezmény lehet például, de nem kizárólag: ingyenes szállítás, mennyiségi kedvezmény, csomagajánlat stb.

A termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot (méretpróba) meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a fogyasztó felel. Kérjük a termék eredeti csomagolását is juttassa vissza részünkre.

Amennyiben a visszavásárlás a termék állapota miatt nem lehetséges, de a terméket a Vásárló visszaküldte, azt a kapott állapotban az utánvétes postázás mindenkor érvényes díjáért visszapostázzuk.

A visszaküldött csomagok felbontását minden esetben videofelvételen rögzítjük. Probléma esetén a felvételt kérésre a Felhasználó rendelkezésére bocsátjuk.

A Szolgáltató kizárólag azon csomagok átvételét vállalja, melyek esetén az elállási szándék előzetesen jelzésre került és amelyek feladóját egyértelműen be tudja azonosítani. Ezért megkérjük Fogyasztóinkat, hogy a csomagot az elállási szándék visszaigazolását követően adja postára, valamint az egyértelmű beazonosíthatóság érdekében csomagon a rendelés leadásakor megadott adatokat (név, cím) tüntesse fel.

8. Szavatosság

8.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

8.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.3. Jótállás

A Szolgáltató a 2013. évi V. törvényben (Ptk.) és 151/2003. Korm. rendeletben meghatározottak szerinti jótállási kötelezettség terheli.
A jótállás kezdete a tényleges teljesítés ideje, tehát a terméknek a Felhasználó részére történő átadásának napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya kizárólag az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére történő átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

  • nem rendeltetésszerű használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Felhasználó

  • elsősorban – választása szerint – a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.

  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit szem előtt tartva nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a 7.1 és a 7.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás nem érinti a Felhasználó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

A Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a honlapon, az egyes termékek ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Felhasználó általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.

8.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Digital Inspiration Online Kft.

Levelezési cím:3129 Lucfalva, Vörösmarty u. 12.1. ép.

E-mail cím: info@befancy.hu

9. Jogérvényesítési lehetőségek

9.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Digital Inspiration Online Kft.

Levelezési cím:3129 Lucfalva, Vörösmarty u. 12.1. ép.

E-mail cím: info@befancy.hu

A Szolgáltató a szolgáltatásaival kapcsolatban esetlegesen felmerülő panaszokat csakis és kizárólag írásos formában (levél, e-mail) tudja elfogadni, tekintettel arra, hogy azok jogszabályi előírásoknak megfelelő ideig való megőrzését (változatlan formájú, megjeleníthető őrzést 3 évig) csak így tudja biztosítani. A panasz kivizsgálását haladéktalanul megkezdi a Szolgáltató.

A Felhasználó által tévesen ill. pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, egyéb problémáért, hibáért a Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli. Nem terheli felelősség a Szolgáltatót az abból adódó károkért, ha a Felhasználó az adatait a Szolgáltatónak fel nem róható okból illetéktelenek számára hozzáférhetővé teszi, vagy azok hozzáférhetővé válnak.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

9.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Salgótarjáni Járási Hivatal – Fogyasztóvédelmi Osztály

Címe: 3100 Salgótarján, Mérleg út 2.

Tel: 32/511-116

Fax: 32/511-118

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
E-mail cím: tunde@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Bírósági eljárás kezdeményezése.

ODR Link

Az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták és vitás kérdések rendezéséhez.

ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A bejelentőlap kitöltéséhez szükséges szolgáltatói adatok megtekinthetők az Információk menüpont alatt.

10. Egyéb

10.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követően megkezdett tranzakciókra érvényes

10.2. Rendelések teljesítésének korlátozása

Abban az esetben, ha a vásárló korábbi rendelése kapcsán a megküldött termék átvételét a Szolgáltató előzetes értesítése nélkül megtagadta, a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a vásárló későbbi rendeléseit kizárólag előre utalás fizetési móddal teljesítse.

Amennyiben a fenti körülmény egynél több alkalommal fordul elő, a Szolgáltató fenntartja a jogot a rendelés teljesítésének megtagadására. Ebben az esetben a rendelés visszautasításáról a Felhasználót e-mailben értesíti.

10.3. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

10.4. Adatvédelmi szabályzat

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő linkre kattintva érhető el: adatvédelmi nyilatkozat

Általános Szerződési Feltételek hatályba lépése

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2019. 04. 29.

 
© 2016-2019 Digital Inspiration Online Kft.
Töltés...